Konferencja Naukowo-Techniczna
KONSTRUKCJE SPRĘŻONE KS2024
13-14 maja 2024

KONFERENCJA NAUKOWO-TECHNICZNA

KONSTRUKCJE SPRĘŻONE KS2024

AKTUALNOŚCI!

Konferencji Naukowo-Technicznej Konstrukcje Sprężone KS2024 zwyczajowo towarzyszyć będą warsztaty dla Uczestników, które odbędą się w dniu 15.05.2024

Tematyka Warsztatów:

"Dobre praktyki w projektowaniu konstrukcji sprężonych"

Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych. Formularz zgłoszeniowy na Warsztaty znajduje się w zakładce Dla uczestników

 

Kontekst, ilustrujący uzasadnienie dla przyjętej tematyki Warsztatów:

Betonowe konstrukcje sprężone, tuż obok mostowych prefabrykatów sprężonych, są jednym z najczęściej spotykanych rozwiązań wśród obiektów mostowych, głównie średniej rozpiętości. Są to konstrukcje dosyć typowe, w większości kształtowane wg wzorca dobrze znanego, dobrze rozpoznane. Jednak, mimo wszystko, wciąż nastręczają problemów, nierzadko zdarzają się awarie, choćby z racji dużej liczby realizacji. Udział w Warsztatach, poświęconych omówieniu problemów napotykanych w realizacji w oparciu o rzeczywiste przykłady zaczerpnięte z szerokiego wachlarza doświadczeń osób Prowadzących Warsztaty daje Uczestnikom możliwość poszerzenia swojej wiedzy  i przedyskutowania swoich wątpliwości.

Prowadzący Warsztaty oraz zakres tematyczny Warsztatów:

Zdecydowanym walorem Warsztatów Konferencji KS2024 jest dobór osób Prowadzących. 15 maja 2024 wszystkie sesje Warsztatów poprowadzą osoby, które od ponad 30 lat stale uczestniczą w realizacji obiektów z betonu sprężonego w charakterze projektantów oraz wykonawców i znają osobiście wszelkie blaski i cienie takiego budownictwa. Bo czyż można sądzić, że tworzenie takich obiektów, jak wiadukt MA 532 na węźle Mszana w ciągu A1, mosty budowane metodą nawisową jak na przykład most przez Odrę pod Opolem, mosty nasuwane podłużnie, wykonywane etapowo czy spektakularne obiekty mostowe na odcinku Zakopianki pod Nowym Targiem oraz szeregu innych było prostym zagadnieniem? Warsztaty poprowadzą (kolejność alfabetyczna):

  • Tomasz Borsz (BBR Polska)
  • Piotr Gosławski (Inmost Projekt)
  • Paweł Guc (Intercor)
  • Jarosław Lemańczyk (Intecor)
  • Mariusz Pustelnik (Mostopol)
  • Robert Słota (MP Mosty)

 

W programie warsztatów będą ujęte zagadnienia z obszaru praktyki projektowej i wykonawczej dla mostów sprężanych in-situ:

  • obiektów belkowych, również tych betonowanych i sprężanych etapowo metodą przęsło po przęśle, o różnej geometrii;
  • obiektów skrzynkowych, najczęściej wykonywanych jako nasuwane podłużnie i betonowane nawisowo

 

Program ogólny Warsztatów:

Organizatorzy planują przeprowadzenie Warsztatów w trzech blokach tematycznych (sesjach) o łącznym czasie trwania około dwóch godzin. Organizatorzy zastrzegają możliwość modyfikacji czasu trwania poszczególnych sesji w reakcji na przebieg dyskusji – istotnym celem Warsztatów jest możliwie pełne wyczerpanie podejmowanych zagadnień. Warsztaty rozpoczną się o godzinie 9:00. W przerwach pomiędzy sesjami Warsztatów (a także w czasie dyskusji) planowane są przerwy kawowe. Po zakończeniu Warsztatów Organizatorzy zapewniają obiad. Tematyka poszczególnych sesji jest następująca:

Sesja 1.

W tej sesji będziemy mieli okazję zapoznać się z „Praktykami dobrego projektowania i wykonywania” konstrukcji sprężonych w oparciu
o doświadczenie Prowadzących. Omówienie rozwiązań z praktyki opierać się będzie na podstawie najczęściej stosowanych rozwiązań
i spotykanych problemów.

W ramach sesji 1. pokażemy i poddamy dyskusji w szczególności rozwiązanie najtrudniejszych elementów: miejsc koncentracji sił przykładanych do konstrukcji.

Sesja 2.

W drugim bloku Warsztatów pokażemy sposoby obliczeń stref największego ryzyka – od sposobów najprostszych przez najczęściej stosowane, po modelowanie MES. Zdaniem Prowadzących, najważniejsza jest odpowiednia analiza wyników otrzymanych obliczeń i to, w jaki sposób wyniki te odwzorować w rzeczywistej konstrukcji.

Szczególna uwaga będzie poświęcona największym pułapkom analizy obliczeniowej stref zakotwień i odgięć kabli

Sesja 3.

Tematem tej sesji będą najczęściej spotykane problemy wykonawcze
i stany awaryjne. Ponieważ takie sytuacje wciąż mają miejsce, ważne jest, by nie stracić głowy, pamiętając, jak rozwiązywać te, dobrze rozpoznane problemy. Na przykładach praktycznych zostanie oparta ilustracja sposobu, jak powinna wyglądać współpraca inżynierów: projektanta, wykonawcy i inspektora nadzoru.

 

Zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w Warsztatach Konferencji KS2024!

 

Organizator

Politechnika Krakowska
Wydział Inżynierii Lądowej

ul Warszawska 24, 31-155 Kraków

 

Kontakt

 

strona www     ks2024.pk.edu.pl

e-mail               ks2024@pk.edu.pl